Toteutimme "2.0" päivityksen 1 000 000 someseuraajan StuntFreaksTeam.org verkkokaupalle

Digikaupat auttoi StuntFreaksTeam.org (SFT) verkkokaupan päivityksessä. StuntFreaksTeam on kotimainen yritys, jonka moottoripyörätarvikkeita myydään oman verkkokaupan lisäksi mm. Motonet:ssä ympäri Suomen.

StuntFreaksTeam on kansainvälisestikin tunnettu yritys. YouTubessa ja Instagramissa sillä on noin miljoona (1 000 000) seuraajaa.

Kansainvälisen myynnin johdosta oli tärkeää, että uusi verkkokauppa toimii myös englanninkielisenä.

Verkkokaupan ulkonäön päivitys ja Custom-editori tarratuotteille

Verkkokauppa oli aiemmin tehty Shopifyn ilmaisteemaan, joka oli vuosia myöhemmin jäänyt kehityksestä jälkeen.

Verkkokauppaan rakennettiin uusi & nykyaikainen teema, jota asiakkaan on mahdollista muokata myös itse – ilman koodausosaamista.

2.0 päivityksen yhteydessä verkkokauppaan asennettiin custom-editori tarrasarjoille.

Editorilla asiakas pystyy rakentamaan omaan moottoripyöräänsä yksilöidyn tarrasarja. Rakentaessa tarrasarjaa asiakas näkee koko ajan ruudulta – miltä tarrasarja moottoripyörässä näyttää.

>> Katso verkkokauppa

Stunt Freaks Team Oy

Stunt Freaks Team on tullut vastaan monia sosiaalisessa mediassa tai YouTube -videoiden muodossa.

Nämä miehet tekevät mitä erikoisempia temppuja moottoripyörillä, mönkijöillä ja moottorikelkoilla.

Verkkokauppa toimii tuotteiden "Showroomina" ja myyntikanavana yhdessä Motonet -myymälöiden kanssa.

Asiakkaat voivat rakentaa moottoripyöräänsä yksilöidyn tarrasarjan

Verkkokauppaan integroitiin custom-editori myynnissä oleville tarrasarjoille.

Asiakas pystyy rakentamaan & näkemään reaaliaikaisesti näytöltä – miltä tarrasarja moottoripyörässä näyttää.

Verkkokauppiaalle tämä on helpompaa – ei tarvetta neuvotella sähköpostilla asiakkaan kanssa tarrasarjan vaatimuksista.

Mikä asiakkaallamme muuttui yhteistyössä Digikauppojen kanssa?

❌ Verkkokauppa oli jäänyt nykyajasta jälkeen. Verkkokauppa ei omannut haluttuja ominaisuuksia, joilla verkkokauppa olisi asiakkaalleen mahdollisimman tyylikäs & helppokäyttöinen.

🙂 Verkkokauppa on nyt "2.0" versio itsestään. Asiakkaalle tyylikäs tuotteiden "Showroom", joka toimii myös monikielisyytensä johdosta kansainvälisenä myyntikanavana tuotteille.

❌ Ei editoria, jolla verkkokaupan asiakas pystyisi rakentamaan moottoripyöräänsä itse tarrasarjan.

🙂 Verkkokaupassa helppokäyttöinen kustom-editori, jonka avulla kaupan asiakas pystyy rakentamaan kustomoidun tarrasarjan omaan moottoripyöräänsä.

Verkkokauppias joutui itse ratkomaan mahdollisia verkkokaupan teknisiä ongelmia. Tämä vei aina aikaa pois itse ydinliiketoiminnasta, myynnistä ja markkinoinnista.

🙂 Verkkokauppiaalla on käytössään Digikauppojen ympärivuotinen (365 päivää) tuki. Nauhoitamme tarvittaessa asiakkaalle opetusvideoita katsottavaksi.

Pienet muutostyöt hoidamme ilman veloituksia.

StuntFreaksTeam.org -verkkokauppaprojektin laajuus & kesto

Verkkokauppaprojekti aloitettiin tammikuussa 2024.

Verkkokauppa toteutettiin erittäin kiireisellä aikataululla valmiiksi ennen 2024 MP-messuja – jotka olivat jo 2-4.2.2024.

Lopulta verkkokauppa ja sen custom-editori saatiin valmiiksi ja julkaistiin juuri päivää ennen MP-messuja.

Polku verkkokaupan päivitykseen Digikauppojen kanssa

🟢 Viikko 1. Verkkokaupan suunnittelu asiakkaan kanssa.

Asiakkaan yhteydenotto. Alunperin verkkokauppaan oli tarve vain custom-editorille. Avasimme asiakkaalle näkemyksiä – miten verkkokaupasta saataisiin moninkertaisesti entistä parempi.

Lopulta koko verkkokauppa päätettiin päivittää uuteen ”2.0” versioon.

Kävimme läpi verkkokaupan vaatimuksia asiakkaan puolelta. Avasimme omia näkemyksiä verkkokaupan ominaisuuksista.

Suunnittelu käytiin puhelimitse koko StuntFreaksTeam tiimin kesken.

🟢 Viikko 2. Verkkokaupan rakentaminen.

Verkkokaupan rakentaminen. Asiakas sai jo muutaman päivän jälkeen nähtäväksi verkkokaupan raakaversion, jota lähdettiin työstämään eteenpäin.

Tässä vaiheessa kauppaan ladattiin myös kaikki tarvittavat lisäosat – kuten custom-editori.

🟢 Viikko 3. Viimeistely.

Viimeinen viikko käytettiin verkkokaupan viimeistelyyn. 

Viimeistelyvaiheessa jokainen verkkokaupan kulma käydään läpi – jotta se on valmiina isoihin MP-messuihin. 

🟢 Viikko 3. Verkkokaupan julkaisu.

300 000 Instagram-seuraajaa & 700 000 YouTube-tilaajaa valmiina julkaisuun.

Mainosvideot muokattu.

MP-messut 2024 alkaa huomenna.

Verkkokauppa julkaistaan kaikkien nähtäväksi. 

Digikaupat seuraa verkkokaupan toimintaa lähipäivät erityisellä tarkkuudella. Mahdollisiin teknisiin ongelmiin voidaan näin reagoida välittömästi.

Valmis muuttamaan verkkokauppasi selailijat maksaviksi unelma-asiakkaiksi houkuttelevalla verkkokaupalla?

Jos olet valmis laittamaan verkkokauppasi kasvusuuntaan, me olemme valmiita auttamaan.

✏️ Täytä vain alapuolen lomake (tai laita viestiä tuomo@digikaupat.fi) ja aloitetaan siitä keskustelu.